Reåpnet frisørsalong i nyoppussede drømmelokaler

– Vi ønsket mer fokus på velvære for kundene våre. Det har vi også fått, forteller Stine Larsen, eier og daglig leder i Regnbuen Frisør.

Regnbuen Frisør har i over 20 år hatt lokaler i 2.etajse på Rema 1000 på Seljestad. Til tross for at Larsen har vært fornøyd med beliggenheten til frisørsalongen, har hun og kollegene hatt et ønske om å pusse opp lokalene.

– Da vi bestemte oss for å starte prosessen, tok vi kontakt med Harstadmester1. Vi hadde hørt mye godt om dem og hadde også forventninger til dem, forteller Larsen.

Drømmesalongen

Stine og kollegene hadde snakket mye om hvordan de ønsket salongen. De hadde derfor mange tanker inn i møtene med Harstadmester 1, hvor Thomas Fredly var prosjekleder.

– Vi ønsket en total oppussing av lokalet. Både gulv, vegger og nytt interiør. Etter mange år i bransjen vet vi også at veldig mange kunder setter pris på tiden hvor vi vasker håret. Derfor ønsket vi å gjøre noen ekstra grep for å sørge for at vaskesonen ble et område hvor kundene også kan slappe av med hårvask og hodebunnsmassasje, sier Larsen.

Men for å få til dette bestemte de seg for å bytte om plassering av vaskesonen og spiserommet. Men da de nye stolene ankom, innså de kjapt at velværesonen sto på spill. De nye stolene, som skulle sørge for god komfort til kundene under hårvask, ruvet mer enn først antatt. Veggen som skiller vaskesonen og klippesonen kom for tett på og kundene ville ikke strekke ut beina ordentlig. Dermed ble det bare en løsning. Veggen måtte vike.

– Vi gikk noen runder med den veggen, men til slutt endte vi med at veggen måtte flyttes. Vi var allerede godt i gang med oppussingen. Men Harstadmester1 var fleksible. De heiv seg rundt og fikk flyttet veggen, sier hun.

Tett oppfølging

Når salongen kunne åpne dørene for kundene igjen, vil kundene oppleve komfort og velvære fra de setter beina innenfor døra.

– Vi er så glade for å være tilbake i våre lokaler igjen. Harstadmester1 levde opp til de forventningene vi har hatt. De har vært gode sparringspartnere og kommet med forslag til løsninger. De har vært kjappe på å endringer, hatt god oppfølging både gjennom jevnlige byggemøter og på telefon. Vi har vært informert hele veien i prosessen og vi opplever oppussingen som en veldig fin og ryddig prosess, sier Larsen.

God kommunikasjon har vært viktig for Thomas Fredly, også i dette prosjektet.

– Når Stine tok kontakt med oss, hadde hun klare ønsker for salongen sin. Vi brukte litt tid på å snakke gjennom ønskene deres. Vi kom med noen innspill både på utforming og interiør, og landet på gode løsninger, sier Fredly.

Han forteller at prosjektet har gått veldig fint og etter planen. Stine og kollegene på Regnbuen frisør har fått en flott salong som oser velvære for kundene, og som også er praktisk for frisørene.

– Norconsult har også vært inne i prosjektet. Det skal nevnes at vi har hatt et godt samarbeid og de har hjulpet Stine med å få alle puslebitene i oppussingsprosjektet samlet, avslutter Fredly.